Skip to main content

System handlu emisjami system kyoto


Strony z zobowiązaniami wynikającymi z Protokołu z Kioto, załącznikami B Strony przyjęły cele ograniczenia lub ograniczenia emisji Te cele są wyrażone jako poziomy dozwolonych emisji lub przypisane kwoty w okresie zobowiązania na okres 2008-2017 Dopuszczalne emisje są podzielone na jednostki wielkości przypisanych jednostek AAU. Handel emisjami, określony w art. 17 Protokołu z Kioto, umożliwia państwom posiadającym jednostki emisji do zbędnych emisji dopuszczonych, ale nie używanych - do sprzedaży tej nadwyżki krajom, które przekraczają cele W ten sposób powstało nowe towary formę redukcji lub usunięcia emisji Ponieważ dwutlenek węgla jest głównym gazem cieplarnianym, ludzie mówią po prostu handlu węglem Węgiel jest obecnie śledzony i sprzedaje się jak każdy inny towar. Jest to znany jako rynek węgla. Inne jednostki handlowe na rynku węglowym. aby zająć się obawą, że strony mogłyby rozbić jednostki, a następnie nie są w stanie osiągnąć swoich docelowych poziomów emisji, każda ze Stron jest zobowiązana utrzymanie rezerwy ERU, CER, jednostek AAU i RMU w swoim krajowym rejestrze Ta rezerwa, znana jako rezerwy okresu zobowiązań, nie powinna spadać poniżej 90 procent kwoty przyznanej przez Stronę lub 100 procent pięć razy jej ostatniej w zależności od tego, która z nich jest najniższa. Połączenia z krajowymi i regionalnymi systemami handlu uprawnieniami do emisji. Programy handlu uprawnieniami do emisji mogą zostać ustanowione jako instrumenty polityki dotyczącej polityki klimatycznej na szczeblu krajowym i na szczeblu regionalnym W ramach takich systemów rządy określają obowiązki związane z emisjami, które mają zostać osiągnięte przez uczestniczące podmioty. Najistotniejszy jest system handlu uprawnieniami do emisji w Unii Europejskiej. Poprawka 11 CMP 1 w sprawie sposobów, zasad i wytycznych dotyczących handlu emisjami, o których mowa w art. 17 protokołu z Kioto, bardziej. Poprawka 13 CMP 1 w sprawie zasad rozliczania przydzielonych kwot na mocy art. 7 4 Protokołu z Kioto. Ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ustalone w Protokole z Kioto są sposobem na przypisanie wartości pieniężnej do wspólnej atmosfery Ziemi - czego brakowało do tej pory Narodów, które przyczyniły się najbardziej do globalnego ocieplenia, miały tendencję do bezpośredniego warunki większych zysków gospodarczych i wyższych standardów życia, podczas gdy nie ponoszą proporcjonalnej odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez emisje. Negatywne skutki zmian klimatycznych będą odczuwalne na całym świecie, a ich konsekwencje będą najpoważniejsze w najmniej rozwiniętych krajach, które wytworzyły niewielką ilość emisji. Protokół z Kioto określa limity całkowitej emisji przez największe gospodarki świata, określoną liczbę jednostek emisji Indywidualne kraje uprzemysłowione będą miały obowiązkowe cele emisji, które muszą spełniać, ale jest zrozumiałe, że niektóre z nich będą lepiej niż oczekiwano, wchodząc w ich granicach, podczas gdy inne będą ich przekraczać. Protokół umożliwia państwom posiadającym jednostki emisji do zbędnych emisji dopuszczonych do obrotu, ale nie wykorzystywanych do sprzedaży tej nadwyżki krajom, które przekraczają te cele Tak zwany rynek emisji dwutlenku węgla jest najbardziej rozpowszechniony produkuje gaz cieplarniany, a ponieważ emisje innych gazów cieplarnianych będą rejestrowane i liczone w przeliczeniu na ich ekwiwalenty dwutlenku węgla - zarówno elastyczne, jak i realistyczne Kraje, które nie wywiązują się ze swoich zobowiązań, będą mogły kupić zgodność, ale cena może być stromniejsza kosztem, tym większym naciskiem będzie czuć się efektywniej wykorzystując energię oraz badać i promować rozwój alternatywnych źródeł energii, które mają niski lub żaden poziom emisji. Globalny rynek akcji, w którym jednostka emisji jest kupowana i sprzedawana, jest prosta w pojęciu - ale w praktyce system handlu uprawnieniami do emisji protokołu s został skomplikowany w celu ustalenia szczegółowych informacji, określonych w protokole, a więc dodatkowe negocjacje dotyczyły wymazywać je z tymi regułami Te reguły należały do ​​specyfów związanych z pracą zawartymi w Porozumieniach z Marrakeszu w 2001 r. Problemy są jasne, że rzeczywiste emisje muszą być monitorowane i gwarantowane, że są to, co im się mówi, a dokładne rejestry muszą być przechowywane z wykonywanych transakcji , tworzone są rejestry, takie jak konta bankowe jednostek emisji narodowej, wraz z procedurami rachunkowości, międzynarodowym dziennikiem transakcji oraz zespołami ekspertów ds. kontroli w celu zapewnienia zgodności z przepisami policji. Więcej niż rzeczywiste jednostki emisji będą zajmowały się handlem i sprzedażą Kraje otrzymają kredyt na redukcję liczby gazów cieplarnianych poprzez sadzenie lub rozbudowę jednostek usuwania lasów w celu realizacji wspólnych projektów wdrożeniowych z innymi krajami rozwiniętymi, zazwyczaj krajami o okresie przejściowym oraz projektami w ramach Protokół s Mechanizm Czystego Rozwoju, który obejmuje finansowanie działań mających na celu redukcję emisji przez kraje rozwijające się Otrzymane w ten sposób kredyty mogą być kupowane i sprzedawane na rynku emisji lub w celu późniejszego wykorzystania. Inne właściwe rozdziały. Streszczenie protokołu z Kioto więcej. więcej. Rozwój sprzedaży pozwala krajowi z Załącznikiem I na nadmiar jednostek emisji, prawdopodobnie ze zmniejszenia poziomu emisji poniżej poziomów zobowiązań, sprzedaży swoich kredytów do innego kraju z załącznika I, który nie był w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań. Handel jest prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjny ze wszystkich wspomnianych mechanizmów elastyczności w protokole Rzeczywiste zasady, zasady i wytyczne dla handlu, które mają być podjęte w nieokreślonej przyszłości COP. Obawę, że handel pozwoli niektórym rozwiniętym krajom uniknąć działań krajowych, wzbudził spór co do kwoty, w jakiej kraje mogą prowadzić handel. Debata koncentruje się na zdaniu w art. 17 stwierdzającym, że handel powinien być uzupełnieniem działań krajowych w celu spełnienia wymogów redukcji emisji Udany system handlu emisjami wymaga systemu weryfikacji, aby kraje mogły prowadzić handel bez obaw, że kupują bezwartościowe kredyty. Jednakże taki system stwarza trudności ze względu na nieodłączną niepewność weryfikacja emisji gazów cieplarnianych Nawet najlepsze metody naukowe nie eliminują niepewności w pomiarach Kilka sugestii dotyczących sposobu uwzględnienia tej niepewności Można założyć system dyskontujący, w którym kredyty oparte na niepewnych działaniach będą miały wartość zdyskontowaną w celu odzwierciedlenia niepewności Innym rozwiązanie może wymagać ubezpieczenia na e bardzo handel rozprzestrzeniają ryzyko odpowiedzialności Wreszcie, niektórzy twierdzą, że minimalny poziom kredytów jest zbalansowany, zanim kraje będą mogły prowadzić handel. Błyskawiczne kredyty mogą być wykorzystane do zrównoważenia wszelkich sfałszowanych kredytów. Daje niepewność w zakresie weryfikacji, system odpowiedzialności do czynienia z złymi transakcjami musi być opracowany W systemie handlu dwutlenkiem siarki w USA, sprzedający ponosi odpowiedzialność, jeśli przekroczą swoje kredyty lub kredyty są bezwartościowe Zgodnie z systemem handlu uprawnieniami do emisji sugeruje się, że kupujący i sprzedający powinni podzielić się odpowiedzialnością że w wielu przypadkach nabywca może być w lepszej pozycji do kontrolowania integralności kredytu hipotecznego Przeciwnicy systemu współodpowiedzialności twierdzą, że nabywca nie jest w stanie zapewnić wiarygodności kredytu i nie powinien ponosić odpowiedzialności za nieodpowiedniość sprzedawcy. Aby kraje rozwijające się mogły uczestniczyć w systemie handlu, prawdopodobnie będą musiały przyjąć ograniczenia emisji n został osiągnięty w Kioto w sprawie dobrowolnych zobowiązań krajów rozwijających się Krytycy systemu handlu twierdzą, że jako kraje rozwijające się podejmują dobrowolne zobowiązania będzie zachęcać zarówno kraje rozwijające się, jak i rozwinięte do ustalenia nierealistycznie wysokich celów Niektóre Strony popierają znormalizowany system ustalania celów Niektóre organizacje pozarządowe i kraje rozwijające się twierdzą, że cele powinny opierać się na ustalonym poziomie emisji na głowę mieszkańca, twierdząc, że jest to najbardziej sprawiedliwy i trwały system, ponieważ wszyscy obywatele świata mają takie same prawo do emitowania innych osób krytykujących system per capita, że polityka jest nierealna. USA będą nadal bronić handlu emisjami. Preferują prosty zestaw reguł handlowych, aby zminimalizować zamieszanie i sprzeciwić się przepisom ograniczającym kwotę, która może być przedmiotem handlu. W Bonn, kraje JUSCANZ Australia, Kanada, Islandia, Japonia, Nowy Zelandia, Norwegia, Rosja i USA złożyły papier proponujący zasady dotyczące systemu handlu. UE a lso popiera zasady handlowe, ale chce zapewnić odpowiedni system zgodności w praktyce przed rozpoczęciem handlu Kilka krajów G-77 pozostaje sceptycznie nastawione do systemu handlowego i chce zapewnić system weryfikacji i zgodności przed dopuszczalnym obrotem Kraje te są zaniepokojone faktem, że kraje takie jak Rosja i Ukraina, które doświadczyły spadku koniunktury od 1990 r., będą miały ogromną nadwyżkę kredytów na handel Ta nadwyżka lub gorące powietrze powodzi na rynek i stworzy nowe niedrogi sposób na takie kraje jak Stany Zjednoczone w celu uniknięcia działań krajowych Stany Zjednoczone, które w pewnym stopniu zależą od udanego rozwoju systemu handlu, sprzeciwia się ograniczeniu handlu. Propozycja dotycząca handlu dotycząca handlu Australia, Kanada, Islandia, Japonia, Nowa Zelandia, Norwegia , Rosji i USA. W ramach tej propozycji jednostką handlową będzie Assigned Amount Units AAUs AAU byłyby denominowane w ekwiwalentze CO2 i wyznaczy jedną miliardową tonę ekwiwalentu CO2 Każda Strona B załącznika B może wydawać szeregowane AAU z przyznanych kwot AAU byłyby ważne do czasu ich wykorzystania do zrównoważenia emisji w celu przyczynienia się do ich przestrzegania. Przedsiębiorstwa mogłyby prowadzić handel bezpośrednio i lub upoważnić osoby prawne do nabywania a także przenoszą AAU Każda Strona B załącznika musi odpowiadać protokołowi krajowemu systemowi szacowania emisji w art. 5 oraz zapoznać się z artykulami emisji z art. 7, a także ustanowić i utrzymać krajowy system nagradzania ich przydzielonych kwot oraz śledzenia AAU posiadanych, przekazanych lub nabytych przez każdą ze Stron byłby zobowiązany do corocznego składania sprawozdań z działalności i oceny ich zgodności z końcem okresu zobowiązania. Propozycja UE dotycząca międzynarodowego handlu emisjami różni się od podejścia Kanady i innych w zakresie poprawy efektywności środowiskowej, mechanizmów zgodności, rynku zasady dotyczące przejrzystości, ryzyka i odpowiedzialności a także Szwajcarii, również przedstawiła wstępną odpowiedź na wstępną listę kwestii podniesionych przez G-77-China w sprawie mechanizmów elastyczności zawartych w dokumencie FCCC SB 1998 Inne 1 Dodać 6. Pozycja G-77 w Chinach dotycząca obrotu dokumentem FCCC SB 1998 Różne 1 Dodano 3 złożone 4 czerwca zawiera początkowe miejsce w Grupie FCCC SB 1998 Inne 1 Dodanie 5 zawiera program proponowanego przez grupę roboczą propozycji protokołu z Kioto. kierując się następującymi pozycjami. że musimy postępować krok po kroku w sprawie mechanizmów w protokole, które jeszcze nie wejdzie w życie i że należy osiągnąć wspólne zrozumienie na temat charakteru tych mechanizmów Badanie kwestii metodycznych jest pierwszym krokiem do podjęcia. b że powyższe dokonanie powinno odbywać się pod jedynym zwierzchnictwem Konferencji Stron z pomocą jej organów pomocniczych oraz innych właściwych organów, które zdefiniowały związki z Konwencją, takie jak IPCC, działające poprzez jej podmioty zależne W tym kontekście , musi istnieć jasne określenie funkcji między dwoma organami pomocniczymi, zgodnie z mandatem nadanym im na mocy art. 9 SBSTA i art. 10 SBI konwencji. c te dwa pierwsze elementy są tego, czego oczekuje się od nas na tej sesji, w ramach przygotowań do COP4, a mianowicie wskazówki dla Sekretariatu w zakresie przygotowań do pracy i przydział pracy Timing tej pracy przybywa na późniejszym etapie, a także zależy od inne artykuły protokołu Harmonogram i terminarz powinny być rozpatrywane przez SBI SBSTA w ich dziewiątej sesji. MIEJSZA ROZWOJU WYSŁAJĄCEGO Artykuł 12 2 Celem mechanizmu czystego rozwoju jest pomoc Stronom nieuwzględnionym w załączniku I w osiąganiu trwałego rozwoju i przynoszącego wkład do ostatecznego celu Konwencji, a także pomagać stronom zawartym w załączniku I w osiągnięciu ich ilościowych zobowiązań w zakresie ograniczenia i redukcji emisji na mocy art. 3. Mechanizm Czystego Rozwoju CDM umożliwia rządom i podmiotom prywatnym w krajach uprzemysłowionych realizację projektów redukcji emisji w kraje rozwijające się w celu osiągnięcia swoich celów w zakresie emisji Uprzemysłowione kraje otrzymują kredyt dla tych projektów w formie poświadczonych redukcji emisji CERs Celem CDM jest wspieranie zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnym przyczynianiu się do celu FCCC W przeciwieństwie do tego, cel protokołu JI, zgodnie z protokołem, ma po prostu pomóc krajom z załącznika I ich zobowiązania w zakresie emisji. Istnieje szereg rozbieżności w budowie artykułu dotyczącego CDM w porównaniu do innych mechanizmów elastyczności. Nie wymaga się, aby działania CDM były uzupełnieniem działań krajowych. W związku z tym kraj z załącznika I mógł całkowicie zrezygnować z krajowych środków i korzystać z kredytów otrzymanych CDM wypełnia swoje obowiązki Artykuł 12 nie zawiera postanowienia dotyczące pochłaniacza dwutlenku węgla Niemniej jednak większość obserwatorów zgadza się, że ostatecznie wykorzysta się pochłaniacze dwutlenku węgla w CDM Artykuł dotyczący CDM różni się od faktu, że strony mogą zacząć uzyskiwać kredyty CER w 2000 r. do projektów JI, które nie zaczynają naliczać do początku pierwszego okresu zobowiązań w 2008 r. i w sprawie CDM zostały rozwiązane Protokół wzywa do nadzoru nad CDM przez zarząd Chociaż nie było zbyt mało dyskusji na temat składu tej rady, prawdopodobnie będzie to podgrupa stron Protokołu Obecnie jest kilka modele dyskutowane na temat organizacji idei CDM One dla inwestujących krajów lub firm chcących angażować się w wielostronne projekty inwestowania w centralny niezależny fundusz Organizacja zarządzająca funduszem wykorzystałaby wiedzę fachową do decydowania, które projekty będą realizowane i odpowiadały za zarządzanie projektami Jeśli projekt wykaże redukcję emisji, każdy inwestor otrzyma kredyt na proporcjonalny udział w projekcie. Redukcja emisji z projektów CDM musi być dodatkowa z tym, co miało miejsce w innym przypadku W związku z tym konieczne jest opracowanie poziomów wyjściowych emisji Niemniej jednak, określając jaki system bazowy powinien być używany pozostaje nierozwiązany Jak wspomniano wcześniej , podejście bazujące na górze może być najbardziej odpowiednie dla projektów JI Jednak w przypadku CDM konieczne jest, aby projektowanie po linii bazowych prawdopodobnie było konieczne w celu zapewnienia weryfikowalności Ponieważ kraje rozwijające się nie mają docelowych poziomów emisji, należy ustalić podstawową linię bazową dla projektu wyeliminowanie eksportu fałszywych jednostek redukcji emisji W podejściu projektowanym po każdym projekcie każdy projekt otrzyma własną bazę dostosowaną do konkretnych faktów projektu. Artykuł 12 stwierdza, że ​​redukcje emisji muszą być poświadczone i rzeczywiste W obu projektach JI i CDM jest zachętą dla obu uczestników projektu do wyolbrzymienia redukcji emisji Dlatego też należy opracować system certyfikacji i weryfikacji jednostek ERU w celu zachowania wiarygodności. Artykuł 12 stanowi również, że weryfikacja działań projektu powinna być prowadzona przez niezależnego audytora. Wreszcie art. 12 wymaga, aby projekty CDM miały długoterminowe korzyści Naukowcy i decydenci zaproponowali odcięcie różne alternatywy dla pomiaru długoterminowego Jednym podejściem jest tony roczny system rachunkowości, który analizuje okres życia w atmosferze węgla w atmosferze i mnoży go przez ilość nadawanych tonów Zakładając, że okres życia węgla w atmosferze wynosi 200 lat, jedna tona emitowana będzie równa 200 tonom lat Teoretycznie kwota ta jest kompensowana przez projekt, który przetwarza taką samą ilość ton tonów, nawet jeśli nie istnieje od 200 lat Drugie podejście zostało określone jako rachunek w czasie rzeczywistym uważa życie, w którym mieszkają węgiel i działalność zanieczyszczającą, w odniesieniu do której miało zrekompensować, na przykład, jeśli zakład produkcyjny ma czterdzieści lat życia, a zakładając, że węgiel ma okres życia wynoszący 200 lat, niż projekt musiałby utrzymać się przez 240 lat. Proponowany program prac G-77 w Chinach dotyczący mechanizmów zawartych w FCCC SB 1998 Misc 1 Dodać 5 adresów CDM Proponowany program pracy wraz z pr opozyty sporządzone przez inne dokumenty zostały rozpowszechnione w kodeksie CRC CRC FCCC SB 1998. 2. G-77 podkreśliło, że podstawowe kwestie obejmują prace metodologiczne i techniczne dotyczące celów związanych z projektami CDM uzupełnianie działań krajowych w ramach zobowiązań zawartych w załączniku I kryteria dodatkowości w kryteriach finansowania rzeczywistych , mierzalne i długoterminowe korzyści związane ze zmianami klimatycznymi i zgodność ze strategiami priorytetów w zakresie zrównowaŜonego rozwoju. Innym problemem związanym z JI i CDM jest wyciek, który pojawia się, jeŜeli projekt nie zmniejsza całkowitego poziomu emisji, a jedynie przesuwa emisje do innego lokalu Zgodnie z ogólną zasadą , projekty, które przemieszczają działalność gospodarczą najprawdopodobniej pojawią się gdzieś indziej Przykładowo, jeśli jeden z dróg lasu jest chroniony, możliwe jest, że logiści po prostu wyrąbą drzewa na innym kanale W końcu ochrona pierwotnego przewodu nie zmniejszy całkowitej emisji gazów cieplarnianych Delegatów nie zaczęły dyskutować nad kwestią wycieku, ale trzeba je rozwiązać na pewnym etapie. Protokół ol domaga się, aby część przychodów z projektów CDM przeznaczonych na pokrycie kosztów administracyjnych CDM oraz pomoc krajom rozwijającym się w pokryciu kosztów dostosowania Jak określono dostosowanie będzie niejasne, jednak fundusze najprawdopodobniej zostaną rozproszone w krajach rozwijających się do przeprowadzania samooceny i opracowania strategicznych planów na jak najlepiej dostosować się do zmieniającego się klimatu. USA uważają CDM za efektywny ekonomicznie sposób osiągnięcia docelowych poziomów emisji. Twierdzą, że nie powinno być ograniczeń dla projektów CDM jako oznacza osiągnięcie wymogów dotyczących emisji W przeciwieństwie do UE CDM jest mniej popierana i chciałaby ograniczyć jej użycie, zwłaszcza w odniesieniu do środków wykorzystywania gruntów Kraje rozwijające się i organizacje pozarządowe zajmujące się środowiskiem mają wiele takich samych zastrzeżeń co CDM, które mają z JI W szczególności , że CDM będzie wykorzystywana w celu uniknięcia krajowej redukcji emisji Niemniej jednak większość krajów rozwijających się uznaje, że CDM może tworzyć tremen nym przepływowi kapitału do ich krajów.

Comments

Popular posts from this blog

System planowania forex

Przegląd systemu Forex jest taki, że system handlu forex jest forexblueprintsystem Scam System Forex jest kompletnym pakietem, który umożliwia przedsiębiorcom wszystkich poziomów umiejętności skorzystanie z rynku walutowego. Jest to bardzo spójna, krótkoterminowa strategia handlowa, która została przetestowana i udowodniła, że ​​działa na pary walutowe określone w podręczniku w określonych przedziałach czasowych. Ten krok po kroku system pozwolił mi wygenerować dodatkowe źródło przychodów z niewielkim wysiłkiem. Program Forex konsekwentnie osiąga 120 pipsów na tydzień, które mają osiągnąć cel i do tej pory nie rozczarował mnie osiąganiem tego celu każdego tygodnia. Ten potężny system handlowy został przetestowany przez ostatnie 7 lat i okazał się być bardzo opłacalny. Sprawdź poniżej, aby zobaczyć wszystkie cechy tego potężnego systemu handlowego. Być dochodowym przedsiębiorcą Forex William Copyright Wszystkie prawa zastrzeżone. Ta witryna stanowi przegląd jako usługa dla społeczności ...

Sposoby dokonywania transakcji

ROZBUDOWANIE Opcja put Opcja put staje się bardziej wartościowa, ponieważ cena akcji bazowej spadnie w stosunku do ceny strajku Przeciwnie, opcja put traci swoją wartość w miarę wzrostu zapasów bazowych i czasu na wygaśnięcie. Wartość opcji put zmniejsza się z powodu rozkładu czasu, ponieważ prawdopodobieństwo spadku stada poniżej określonej ceny strajkowej maleje W przypadku, gdy opcja traci wartość czasu, wewnętrzna wartość zostaje pozostawiona, co odpowiada róŜnicy między ceną strajku a ceną akcji Out - opcja sprzedaży pieniądza gotówkowego i pieniądza gotówkowego ma wewnętrzną wartość zerową, ponieważ nie skorzystałaby ona z możliwości skorzystania z opcji Inwestorzy mogliby sprzedawać krótki zapas w obecnej cenie rynkowej, a nie wykonywać transakcji poza granicami - opcja put money w niepożądanej cenie strajkowej, która mogłaby spowodować straty. Przykład opcjonalnej opcji przykładowej. Na przykład zakładając, że inwestor posiada jedną opcję put na hipotetyczny zapas TAZR z ceną a...

Fx opcje czyszczenie

FX Derivatives. Nasze kontrakty futures i opcje łączą najlepsze praktyki dotyczące rynków OTC z przejrzystością instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu giełdowego Eurex umożliwia handel pochodnymi walutowymi i ponad 2000 produktów w dziewięciu klasach aktywów na jednej platformie Wszystkie rozliczone za pośrednictwem Eurex Clearing i FX Pochodne fizycznie dostarczane przez system CLS Continuous Linked Settlement. FX Futures i opcje są obecnie w pełni zintegrowane z Eurex Clearing Prisma, nasze podejście marginesowe w oparciu o portfel Eurex Clearing Prisma oblicza łączne ryzyko na wszystkich rynkach wyczyszczonych przez Eurex Clearing i umożliwia cross margin między produktami a także na rynkach całego świata. W dniu 12 września 2018 r. Eurex rozszerzył portfel walutowych kontraktów terminowych i opcji obejmujący sześć nowych par walutowych, przy czym całkowite minimalne wielkości transakcji blokowych zostały obniżone we wszystkich parach walutowych w celu dalszej poprawy m...